Centrum biologické léčby IBD

MUDr. Jan Ulbrych
vedoucí lékař
ulbrych.jan@surgalclinic.cz

Centrum biologické léčby střevních zánětů (IBD) bylo otevřeno 1. 1. 2023 pod vedením MUDr. Jana Ulbrycha a nabízí pacientům nejmodernější léčebné postupy postavené na biologické terapii pacientů s idiopatickými střevními záněty (IBD).

Počet lidí s chronickým, často celoživotním zánětlivým postižením tenkého či tlustého střeva významně roste. Mezi nejčastější onemocnění patří zejména Crohnova choroba a ulcerózní kolitida.

Crohnova choroba postihuje tenké a tlusté střevo. Její projevy jsou velmi rozmanité. Patří mezi ně bolesti břicha, hubnutí, průjmy a teploty. Onemocnění není možné úplně vyléčit léky či chirurgickým zákrokem. Přesto existují metody, mezi něž patří vedle konvenční medikace, chirurgické intervence i biologická terapie.

Ulcerózní kolitida se projevuje bolestmi břicha, krvácením při stolici, bolestivým nucením na stolici a v některých případech krvavými průjmy. Pacienti mohou trpět i mimostřevními potížemi.

Naše centrum má zkušenosti s biologickou léčbou, jejíž nasazení v časnějších fázích onemocnění vede k lepším a účinnějším výsledkům.  K dnešnímu dni evidujeme desítky léčených pacientů.

Na péči o pacienty se střevními záněty se podílí zkušený chirurgický tým pod vedením prim. dr. Diviše. K dispozici máme nejmodernější vybavení včetně robotického systému Versius, díky němuž jsou operativní zákroky pro pacienty daleko šetrnější a bezpečnější a navíc umožňují i rychlejší rekonvalescenci pacientů po miniinvazivním zákroku.

Vysoký standard naší péče splňuje podmínky pro klinické studie nových molekul vyvíjených pro léčbu pacientů s IBD. Klinická hodnocení rozšiřují možnosti léčby u pacientů, kteří neprofitují ze současné terapie, včetně biologické léčby. Tato léčba je pacientům u nás k dispozici, za splnění příslušných kritérií, zcela bez poplatků. Díky tomu se ke zcela inovativní léčbě dostanou u nás pacienti dříve, než bude k dispozici v běžné praxi.

Centrum spolupracuje s kolonoskopickou a endoskopickou ambulancí, oddělením zobrazovacích metod, chirurgií, laboratoří a lékárnou.

Objednání proveďte přes recepci:

Martina Kaldová, CLASSIC

+420 532 149 333